Європротокол - ваш надійний помічник у складній ситуації
Європротокол - це документ, який учасники ДТП можуть оформити на місці події без виклику співробітників поліції та подати страховику. Він є підставою для виплати страхового відшкодування потерпілому.
Спрощена система оформлення аварії без участі поліції в Україні практикується з 19.09.2011 спільно з прийняттям закону, який передбачає норми страхової компенсації при аварії.
Європротоколом є бланк, який необхідно заповнити учасникам дорожньо-транспортної пригоди безпосередньо на місці події. Цей документ надалі переходить в руки страхової компанії та виступає вагомою підставою для відшкодування компенсації.
В Європі за даною схемою діють ще з 50-х років минулого століття. Так, для більшості європейських країн водіям цілком достатньо при аварії заповнити бланк та оформити пригоду на місці та не залучати співробітників поліції. Зовнішня частина документа за своєю структурою однакова (за винятком мови) у всіх країнах. Це дає можливість водіям не розгубитися у важкій ситуації, перебуваючи в іншій країні.
Учасники ДТП можуть скористатися європротоколом в таких випадках:
при наявності автоцивілки у обох сторін;
якщо предметом пошкодження стало тільки матеріальне майно. Життя і здоров'я людей залишилися неушкодженими;
обидві сторони приходять до єдиної точки зору на обставини та причини ДТП;
учасники не мають симптомів алкогольного, наркотичного та іншого одурманюючого сп'яніння, викликаного прийомом медикаментозних препаратів;
якщо сума збитку внаслідок ДТП не перевищує 50 000 гривень.
При відсутності хоча б однієї з перерахованих умов або при наявності серйозних сумнівів тверезості одного з учасників, а також неможливості водіїв прийти до спільного консенсусу та домовитися, при виникненні спірних моментів або неможливості виявлення матеріальних збитків, важливо в обов'язковому порядку викликати співробітників Національної Поліції на місце події. В такому випадку ДТП буде зареєстровано стандартним способом.
Водії домовляються між собою про виклик поліції. Якщо вони просто хочуть, щоб ДТП було зареєстровано за класичною процедурою, тоді поліція не має права їм в цьому відмовити.
Якщо обидві сторони вирішили використовувати європротокол, тоді:
• вони можуть виїхати з місця події;
• не повинні інформувати поліцію про аварію;
• не несуть адміністративну відповідальність за скоєне ДТП;
• через три робочих дні повинні звернутися в свою страхову компанію, де придбали поліс ОСАГО, з заповненим бланком.
Зі свого боку страхова компанія зобов'язується прийняти документ, та за умови його правильного заповнення, не має права вимагати протоколу від поліції.
З 01.10.2017 року в Україні використовується електронний аналог європротокола. Це абсолютно ідентичний документ паперової версії, який має точно таку ж юридичну силу.
Умови заповнення електронного європротоколу наступні:
• учасники ДТП при собі повинні мати справні гаджети. Важливо, щоб хоча б у однієї сторони був пристрій з камерою та виходом в інтернет;
• ідентифікаційні дані про страхувальника повинні бути вказані правильно та внесені в базу МТСБУ.
Система має дуже зручний та зрозумілий інтерфейс, який підходить під всі операційний системи, підказки та попередження. Таким чином, помилки при заповненні електронного європротоколу практично виключаються.
В Україні максимальна сума компенсації становить 50 000 грн. Якщо збиток перевищує цю суму, тоді без участі поліції не обійтися.
Бланк видається страховою компанією безкоштовно за умови наявності полісу автострахування ОСАГО. Якщо клієнт втратив бланк або випадково його зіпсував, тоді СК зобов'язана видати йому новий так само безкоштовно. Для цього людина повинна звернутися з письмовою заявою.
Для страхових компаній використання спрощеної схеми оформлення дорожньо-транспортних пригод є перебудовою всього механізму врегулювання страхових ситуацій всередині організацій. Крім умов, згідно яких учасники ДТП мають право використовувати протокол, але законом передбачені й інші зміни, а саме:
• впровадження єдиного списку документів, які може запросити СК від потерпілого;
• встановлення 90-то денного періоду для компенсації збитку з моменту подачі заяви;
• введення єдиного виду полісу та інше.
UPSK має величезний досвід роботи на ринку та перші місця в рейтингу страхових компаній. По всім питанням звертайтеся на нашу гарячу лінію контакт-центру 0-800-507-050.
Увага! Ми використовуємо cookie-файли на нашому сайті, для того, щоб зробити його зручним для Вас. Залишаючись на сайті, Ви погоджуєтесь з правилами використання cookie-файлів і політикою конфіденційності. Ви також можете самостійно змінити налаштування щодо cookie-файлів у своєму браузері в будь-який час.