Об'єктом страхування є технічно справні залізничні транспортні засоби (ЗТЗ) на праві володіння та/або користування та/або розпорядження:
локомотиви (електровози, тепловози, паровози, газотурбовози, мотовози, автомотриси і т.ін.);
моторвагонні засоби (електросекції, дизель-поїзди, турбопоїзди, акумуляторні поїзди, спеціальні самохідні рухомі склади, дрезини і т.ін.);
вантажні вагони (напіввагони, платформи, цистерни, криті вагони, ізотермічні вагони, рефрижератори, вагони спеціального призначення: зерновози, цементовози, контейнеровози, вагони для перевезення автомобілів, думпкари і т.ін.);
пасажирські вагони (пасажирські, багажні, поштові, багажно-поштові, службові, ресторани, інші вагони спеціального призначення і т.ін.).
Страховим ризиком є певна подія, на випадок якої проводиться страхування і яка має ознаки ймовірності та випадковості настання, а саме:
Залізнична транспортна пригода(зіткнення, схід з рейок, самоурухомлення);
Пожежа та/або вибух, у тому числі удар блискавки, що викликав пожежу;
Протиправні дії третіх осіб(далі – ПДТО), у тому числі незаконне заволодіння ЗТЗ, умисне або пов’язане з необережністю пошкодження чи знищення ЗТЗ, його підпал, знищення або викрадення окремих його частин, деталей, вузлів, механізмів, що входять в заводську комплектацію;
Стихійні лиха– буря, ураган, смерч, повінь, затоплення, злива, град, сель, землетрус, зсув ґрунту, осідання ґрунту, обвал, лавина, дія підґрунтових вод, шторм, цунамі та інші надзвичайні явища природи;
Падіння літальних апаратів або їх уламків та/або наїзд транспортних засобів інших ніж засоби залізничного транспорту.
Страхова сума може встановлюватися у розмірі:
ринкової (дійсної) вартості ЗТЗ на дату укладення Договору;
меншому, ніж ринкова (дійсна) вартість ЗТЗ, на дату укладання Договору (пропорційна відповідальність).
За згодою сторін в Договорі можуть встановлюватись страхові суми (ліміти відповідальності Страховика) на одиниці ЗТЗ, по їх сукупності, на окремі страхові ризики і випадки.
Мінімальний розмір страхового тарифу за всіма ризиками складає 0,01% від страхової суми.
Максимальний розмір страхового тарифу за всіма ризиками складає 10%.
Безумовна франшиза - це франшиза, при якій Страховик вираховує розмір франшизи при здійсненні страхової виплати за кожним страховим випадком.
Мінімальний розмір франшизиза всіма ризиками складає 0% від страхової суми.
Максимальний розмір франшизи за всіма ризиками – 20%.
Територія дії договору - Україна, крім населених пунктів територіальних громад України, включених до пункту 2 розділу I "Території активних бойових дій" та розділу II "Тимчасово окуповані Російською Федерацією території України" Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року N 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за N 1668/39004 (зі змінами), за умови, що стосовно відповідного населеного пункту не визначено дати завершення бойових дій/дати завершення тимчасової окупації.
Строк дії Договору зазначається в Договорі страхування
Договір набуває чинності з дати, вказаної в Договорі як дата початку строку дії Договору, але не раніше дня, наступного за днем надходження в повному обсязі страхової премії (при одноразовій оплаті) або надходження в повному обсязі першої частини страхової премії (при сплаті частинами) на рахунок Страховика та діє до 24 години 00 хвилин дати, вказаної в Договорі як дата закінчення строку дії Договору, якщо інші обставини, передбачені Договором, не призвели до його дострокового припинення.
Страховик не здійснює страхову виплату, якщо збитки, в тому числі витрати, викликані або відбулися в результаті пошкодження, знищення або втрати ЗТЗ внаслідок:
оголошеної чи неоголошеної війни, воєнних дій усякого роду, громадянської війни чи їхніх наслідків, революції, повстань, воєнних маневрів та інших заходів воєнного характеру, ураження мінами, бомбами та іншими засобами ведення війни; вилучення, конфіскації, реквізиції, арешту, обмеження свободи пересування чи затримання, знищення або пошкодження ТЗ за розпорядженням військової або цивільної влади; а також спроба скоєння або загроза скоєння будь-якої вищезазначеної дії; страйків, заколотів, трудових безладів або громадянських заворушень; протиправних дій терористичного спрямування – терористичних актів, встановлення вибухового пристрою тощо або дій, яких вжито з метою запобігання, придушення, контролю або зменшення наслідків будь-якого фактичного, передбачуваного, очікуваного, усвідомлюваного і такого, що несе загрозу терористичного акту, будь-яких терористичних актів, диверсії, заходів щодо їхнього придушення, попередження та інших антитерористичних дій; вибуху застарілих боєприпасів, аварій на арсеналах, складах боєприпасів та інших об’єктах військового призначення тощо; будь-яких дій збройних угруповань, з’єднань, груп найманців або регулярних збройних сил, які застосовують зброю.
впливу ядерної енергії у будь-якій формі, іонізуючого випромінювання, радіоактивного, хімічного, бактеріологічного забруднення;
будь-якої анексії або окупації території, на якій знаходиться територія (місце) страхування, іншою державою із застосуванням сили;
вилучення, конфіскації, реквізиції, арешту або знищення ЗТЗ на підставі актів уповноважених органів державної влади;
протизаконних дій або бездіяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, в тому числі внаслідок видання протизаконних документів і розпоряджень;
керування ЗТЗ особою, що перебуває у стані алкогольного, наркотичного чи токсичного сп’яніння, або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції та увагу, про що вказано в інструкції до відповідного препарату або вживання такою особою алкогольних, наркотичних, токсичних або лікарських препаратів після події, що має ознаки страхової, і до проведення огляду, крім випадків, коли такі препарати були отримані під час надання невідкладної допомоги медичними працівниками, або відмова такої особи від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції;
навмисних дій або грубої необережності диспетчерів, машиністів, помічників машиністів та іншого персоналу, який працює на ЗТЗ або його обслуговує;
використання технічно несправних ЗТЗ в тому числі тих, які не пройшли технічний контроль у встановленому порядку;
пропажі рухомого складу ЗТЗ безвісти;
зміни конструкції ЗТЗ або встановлення невідповідних деталей або обладнання, на яке немає дозволу виробника та відповідних органів, переобладнання ЗТЗ з порушенням стандартів безпеки залізничного руху, правил технічної експлуатації;
гниття, корозії та/або інших природних процесів і властивостей матеріалів, що використовуються в ЗТЗ, внаслідок експлуатації чи зберігання у несприятливих умовах, фізичного зносу, заводського браку, пошкоджень, що виникли під час або в результаті некваліфікованого проведення ремонтних робіт тощо;
перевезення вибухових, легкозаймистих, радіоактивних, отруйних та інших небезпечних вантажів ЗТЗ, що не призначені для такого використання і перевезення або невиконання усіх належних заходів, що гарантують безпеку перевезень таких вантажів (зокрема, наявність засобів і мобільних підрозділів для ліквідації аварій та їх наслідків під час перевезення цих вантажів);
пошкодження електрообладнання ЗТЗ через коротке замикання, якщо воно не спричинило пожежу;
порушення умов технічної експлуатації ЗТЗ, включаючи, але не обмежуючись, перевищення допустимої маси вантажів (кількості пасажирів), що перевозились під час експлуатації ЗТЗ;
невжиття заходів щодо попередження самовільного руху ЗТЗ;
обробки теплом, вогнем чи іншого термічного впливу на ЗТЗ, сушки, зварювання, гарячої обробки (за виключенням пожежі);
поломки, відмови, виходу з ладу деталей, вузлів й агрегатів ТЗ у результаті його експлуатації;
технічного браку деталей або проведення ремонтних робіт, матеріальні збитки від яких повинні відшкодовуватися за гарантійними зобов’язаннями заводу-виробника або ремонтної організації;
навмисних дій Страхувальника або машиніста, спрямованих на настання страхового випадку. Зазначена норма не поширюється на дії, пов'язані з виконанням ними громадянського чи службового обов'язку, в стані необхідної оборони (без перевищення її меж) або захисту майна, життя, здоров'я.
Не підлягають відшкодуванню:
моральна шкода, упущена вигода, простій, втрата прибутку й інші непрямі й комерційні втрати, збитки й витрати Страхувальника, а саме: штрафи, проживання в готелі під час ремонту застрахованого ЗТЗ, витрати на відрядження, втрати, пов'язані зі строками поставки товарів і виробництва послуг тощо;
збитки, викликані пошкодженням майна, що перебувало в ЗТЗ;
збитки, викликані втратою товарної вартості застрахованого ЗТЗ, природним зносом ЗТЗ внаслідок їхньої експлуатації;
вартість робіт, пов’язаних з реконструкцією або переобладнанням застрахованого ЗТЗ, ремонтом або заміною його окремих частин та деталей внаслідок заводського браку;
вартість ремонтних робіт, пов’язаних з усуненням пошкоджень, що виникли не внаслідок страхового випадку;
витрати, викликані тимчасовим або допоміжним ремонтом, витрати на профілактичний ремонт та технічне обслуговування обладнання ЗТЗ, а також інші витрати, що були проведені незалежно від страхового випадку;
витрати Страхувальника пов’язані з визначенням вартості відновлюваного ремонту, здійснені за ініціативою Страхувальника.
Підстави відмови у страховій виплаті:
навмисні дії Страхувальника або особи, на користь якої укладено Договір, спрямовані на настання страхового випадку, крім дій, вчинених у стані крайньої необхідності або необхідної оборони, або випадків, визначених законодавством чи міжнародними звичаями;
вчинення Страхувальником або особою, на користь якої укладено Договір страхування, умисного кримінального правопорушення, що призвело до настання страхового випадку;
подання Страхувальником неправдивих відомостей про об’єкт страхування, обставини, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику або про факт настання страхового випадку;
одержання Страхувальником повного відшкодування збитків від особи, яка їх заподіяла. Якщо збиток відшкодований частково, страхова виплата здійснюється з вирахуванням суми, отриманої від зазначеної особи як відшкодування збитків;
несвоєчасне повідомлення Страхувальником про настання страхового випадку без поважних причин або невиконання інших обов’язків, визначених Договором або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяної шкоди (збитків);
обсяг і характер пошкоджень ЗТЗ не відповідають причинам і обставинам заявленої події;
наявність обставин, які є винятками із страхових випадків та обмеженнями страхування, передбаченими Договором;
невиконання Страхувальником обов’язків за Договором без поважних на це причин;
створення Страховику перешкод у визначенні обставин події, що має ознаки страхового випадку, характеру та розміру збитків;
неповідомлення або несвоєчасне повідомлення Страхувальником про зміни ступеня страхового ризику протягом дії Договору.
В будь-якому випадку розмір страхової виплати за одним страховим випадком не може перевищувати розмір страхової суми, встановленої по відповідному ЗТЗ за Договором.
Якщо інше не передбачено Договором, страхова виплата здійснюється з врахуванням зносу знищеного, викраденого або пошкодженого ЗТЗ, а також зносу його частин, вузлів, деталей і приладдя, що підлягають заміні, розрахованого згідно з відповідними нормативними документами на дату настання страхового випадку.
Якщо на день настання страхового випадку відносно ЗТЗ діяли договори страхування інших Страховиків, страхова виплата визначається пропорційно співвідношенню страхових сум за такими договорами. Загальна сума виплати у такому випадку не повинна перевищувати ринкової (дійсної) вартості ЗТЗ/ЗДО на дату настання страхового випадку.
У випадку, якщо ЗТЗ знаходиться в заставі у Вигодонабувача, розмір суми страхової виплати, яка сплачується Вигодонабувачу, не повинна перевищувати обсягу невиконаних зобов’язань Страхувальника за кредитним договором, включаючи заборгованість за кредитом та плату за його використання, залишок сплачується Страхувальнику або за його згодою в рахунок сплати вартості відновлювального ремонту ЗТЗ.
Страховик приймає обґрунтоване рішення про страхову виплату або відмову у виплаті після одержання всіх документів, необхідних для підтвердження факту настання страхового випадку, встановлення причин, обставин настання страхового випадку та визначення розміру збитків, у строк 10 (десяти) робочих днів з дати отримання останнього документу згідно з пунктом 8.4. Загальних Умовстрахового продукту.
Якщо документів, наданих Страхувальником (Вигодонабувачем) відповідно до пункту 8.4. Загальних Умов, недостатньо для прийняття рішення про страхову виплату (складання Страхового акту), Страховик може додатково подовжити термін прийняття такого рішення на строк:
до 60 (шістдесяти) робочих днів - при необхідності додаткового з'ясування Страховиком обставин і причин випадку та розміру заподіяного збитку з метою отримання відповідних довідок, постанов, актів компетентних органів (органів внутрішніх справ, пожежної охорони, аварійно-технічної, аварійно-рятувальної, гідрометеорологічної служб, комісії з надзвичайних ситуацій при місцевій адміністрації тощо), висновків (актів) незалежної експертизи (вибір експертної установи обов’язково погоджується із Страховиком).
Кожна із Сторін Договору має право на проведення незалежної експертизи. Експертиза проводиться за рахунок Сторони, що ініціює її проведення, при цьому у будь-якому випадку, вибір експертної установи обов’язково погоджується зі Страховиком;
до закінчення досудового розслідування, якщо компетентними органами порушено кримінальне провадження проти Страхувальника (його працівників, посадових осіб) і ведеться розслідування обставин, що призвели до збитку.
Про подовження терміну прийняття рішення про страхову виплату Страховик письмово повідомляє Страхувальника та Вигодонабувача протягом 10 (десяти) робочих днів після отримання від Страхувальника (Вигодонабувача) документів, передбачених пунктом 8.4. Загальних Умовстрахового продукту.
У разі прийняття рішення про відмову у страховій виплаті, Страховик письмово повідомляє про це Страхувальника з обґрунтуванням причин відмови протягом 10 (десяти) робочих днів з дати прийняття такого рішення.
Страхова виплата здійснюється Страховиком протягом 15(п’ятнадцяти) календарних днів з дати прийняття рішення про виплату (складання Страхового акту) шляхом безготівкового перерахування на рахунок Вигодонабувача та/або на рахунок Страхувальника.
У разі несплати Страхувальником страхової премії в розмірі та в строки, передбачені договором, договір страхування вважається таким, що не набув чинності.
У разі наявності обставин, передбачених п. 9.2. Загальних умов страхового продукту «Страхування залізничного транспорту» № 525.1, Страховик має підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.
У разі наявності обставин, передбачених п. 5.17. Загальних умов страхового продукту «Страхування залізничного транспорту» № 525.1, договір страхування визнається недійсним.
Договір страхування за Страховим продуктом «Страхування залізничного транспорту» не є супутнім та / або додатковим до товарів, робіт або послуг, що не є страховими та може бути придбаний окремо.
Знижки та акційні пропозиції за договорами страхування за Страховим продуктом «Страхування залізничного транспорту» не передбачені.
Увага! Ми використовуємо cookie-файли на нашому сайті, для того, щоб зробити його зручним для Вас. Залишаючись на сайті, Ви погоджуєтесь з правилами використання cookie-файлів і політикою конфіденційності. Ви також можете самостійно змінити налаштування щодо cookie-файлів у своєму браузері в будь-який час.